Een rebranding om het stigma rondom voorverpakt voedsel te doorbreken
sectoren
diensten
Bracamonte Convenient Kitchen: chefwaardig food to go
Bij Bracamonte Convenient Kitchen (voorheen Bracamonte Daily Foods) doen ze waar ze goed in zijn: het maken van food to go. Ze bedienen het topsegment van het gemaksvoedsel. De producten zijn dan ook verkrijgbaar in verschillende internationale ketens en bij de betere tankstations langs de snelweg. Hoewel de broodjes altijd goed in de smaak vallen, liep het bedrijf keer op keer tegen het negatieve imago van verpakt food to go aan. Hoewel er bij Bracamonte veel aandacht werd besteed aan de versheid en het smaakvolle karakter van de producten, bleef het last houden van het stigma dat rondom voorverpakte food hing. Bracamonte vroeg INC te helpen met hun nieuwe positionering met als doel het bedrijf sterker in de markt te zetten en het stigma rondom voorverpakt food te doorbreken.
Identiteit als basisingrediënt
De beginvraag was: hoe kunnen we Bracamonte op een juiste manier in de markt zetten? Enerzijds om te laten zien dat ze geweldige producten hebben en anderzijds de toegevoegde waarde van het bedrijf te laten zien. Om erachter te komen wat de organisatie zelf van Bracamonte vond, zijn we gestart met interviews. De inzichten uit deze interviews vormden de basis voor de strategiesessies die daarop volgden. Gecombineerd met inzichten van de klant en de markt te hebben we uiteindelijk de identiteit van Bracamonte neergezet.
Bracamonte Convenient Kitchen
Bracamonte staat voor dagelijkse eetmomenten beter en bijzonderder maken. In feite is Bracamonte dan ook gewoon een hele grote keuken. Zo zien ze zichzelf en op deze manier gaan ze ook met hun producten om. Ze zijn altijd op zoek naar de beste ingrediënten en recepturen en doen research naar wat klanten écht willen. Deze manier van bereiden van hun producten matchen ze aan de markt waar gemak centraal staat. Het resulteerde in de positionering 'Convenient Kitchen'. Convenient omdat het gemak centraal staat en Kitchen omdat het volgens de visie en waarden van een keuken wordt bereid. Klanten moeten in een micromoment onderweg kunnen genieten van eten dat speciaal voor hen is bereid. Lekker, goed en gemakkelijk.
De herpositionering van Bracamonte Daily Foods naar Bracamonte Convenient Kitchen had directe gevolgen voor de totale uitstraling van het bedrijf en tevens het dagelijkse proces. INC heeft geholpen bij het uitrollen van de Convenient Kitchen en dat alles en iedereen rondom de organisatie daar ook naar is gaan leven. Productiemedewerkers werden chefs, het pand kreeg een nieuwe uitstraling en er kwam een nieuwe huisstijl, die is doorgevoerd in de verpakkingen.
De balans tussen gemak, smaak, keuze, moment en mind
Naast de aanpassingen die direct zichtbaar waren, hebben we ook geholpen met het vinden van een consistente en duurzame oplossing voor het aanbod van producten. Waar moet een product aan voldoen om in de smaak te vallen bij de klant en die tevens de identiteit van Bracamonte Convenient Kitchen draagt? Het heeft geresulteerd in een nieuwe opbouw van het aanbod naar de klant. In deze opbouw is de Convenient Kitchen de kapstok die wordt verrijkt met de waarden die de klant belangrijk vindt als het gaat om het aanbod.
Een verse identiteit en een hapklare salespitch
Wij zijn er trots op dat we Bracamonte Convenient Kitchen hebben mogen helpen met het helder krijgen van hun identiteit en deze terug te laten komen in hun dagelijks werk en in hun producten. We hebben voor Bracamonte Convenient Kitchen guidelines ontwikkeld om zichzelf in de markt te zetten en hun verhaal op een consistente manier uit te dragen. Door zich op een eigen manier te presenteren kan Bracamonte Convenient Kitchen nu eenvoudig laten zien waar hun onderscheidende vermogen ligt.
Wil je meer informatie over Bracamonte Convenient Kitchen? Bezoek dan hun website: bracamontekitchen.com En als je daar dan toch bent, proef dan direct het fantastische resultaat van hun nieuwe huisstijl.
sectoren
diensten
Waarmee kunnen we jullie helpen?
We horen graag wat jullie uitdaging is. Neem contact op via het contactformulier of bel ons op 053 303 3079.