Merkstrategie & INC

Wanneer je als bedrijf meerdere merken hanteert of met verschillende proposities en concepten de markt benadert dan is de uitdaging om dit op een goede manier op elkaar af te stemmen. Om zogenaamde merk kannibalisatie te voorkomen (het effect dat de eigen merken de concurrentie met elkaar aan gaan) is het belangrijk dat je weet welk merk waarvoor dient en hoe de merken zich tot elkaar verhouden, zodat zij elkaar versterken. Met merkstrategie bepaal je de koers die jullie merk bewandeld om een juiste plek in de markt te veroveren. De merkstrategie hangt sterk samen met de merkidentiteit en merkpositionering. Deze elementen vormen uiteindelijk de basis voor de merkstrategie.

Voor wie is merkstrategie?

  • jullie hanteren meerdere merken maar ze versterken elkaar onvoldoende
  • jullie hanteren meerdere proposities onder 1 merk en willen dit duidelijker vermarkten
  • er is onvoldoende helderheid over de merkidentiteit of merkpositionering

Wat kan INC hierin betekenen?

Onze merkstrategen helpen inzichtelijk te maken waar een merk voor staat, wat de ideale merkpositionering en propositie is en welke merkstrategie hier het beste bij past. Stap voor stap bepalen we samen wat het beste past voor jullie merk(en).  

merk

Vorm een relevante merkstrategie en bepaal een onderscheidende positie in de markt. 

over deze dienst

beleving

Ontwerp betere ervaringen met service design en maak de merkbelofte waar voor medewerkers en klanten.

over deze dienst

activatie

Zet mensen in beweging en bouw aan nieuwe en bestaande relaties.

over deze dienst

organisatie

Ontwerp een optimale organisatie voor samenwerking en creativiteit.

over deze dienst