Vrijblijvende Merkscan
Sterke merken weten waar ze voor staan. De merkidentiteit omvat alle drijfveren die bepalen wie het merk is, waar het naartoe wil en wat het betekent. Daar kan vervolgens doelgericht aan gebouwd worden.
Zijn onderstaande vragen herkenbaar?
- Wij vinden het moeilijk de essentie of het DNA van ons merk uit te dragen.
- Wij kunnen ons bedrijf / product of dienst niet in enkele woorden uitleggen.
- Het lukt niet om vast te leggen waar we als organisatie naartoe willen.
- We willen de koers van ons bedrijf vertalen naar een inspirerende en begrijpelijke identiteit.
Maar waar te beginnen? Daar gaat INC bij helpen. Tijdens onze vrijblijvende merkscan ontvangen jullie een gericht actieplan om de organisatie onderscheidend te maken. Hierbij passeren de volgende vragen de revue:
- Zijn uitdagingen op te lossen met de bestaande strategie
- Waar willen we naartoe met het merk
- Past de huidige uitstraling bij het merk
Wat doen we tijdens de vrijblijvende merkscan:
Voorbereiding: Wij onderzoeken online of wij jullie merk begrijpen. Wat roept het bij ons op? Snappen wij waar jullie voor staan? Zien wij onderscheidende factoren?
Kennismaking & merkscan: We zijn benieuwd naar de mens(en) achter het merk en leren jullie graag kennen, al pratende filteren wij de wensen en behoeften uit waar we mee aan de slag kunnen.
Uitwerking & advies: We werken de bevindingen van de merkscan uit in een duidelijk format, zodat duidelijk is welke stappen er moeten worden gezet om jullie merk te vernieuwen.
Hoe werkt INC met jou samen?
De kern van een merk is vaak al aanwezig in de cultuur en waarden van een bedrijf. Maar het is best lastig om deze aspecten, die voor jullie wellicht vanzelfsprekend zijn, duidelijk te maken, te communiceren en samen te vatten. Onze strategen en ontwerpers gaan samen met jullie op zoek naar de essentie van het merk. We brengen het helder in beeld, onderzoeken de relevantie ervan en bundelen alles tot een merkidentiteit waar jullie trots op kunnen zijn.