Visuele identiteit: de tastbare vertaling van je merkidentiteit en positionering

Jullie merk voelt niet meer van nu?

Dan is het tijd voor een visuele identiteit die past bij wie jullie zijn én waar jullie naartoe willen. We ontwerpen geen stijl om de stijl, maar vertalen jullie strategie naar een visuele taal die herkenbaar is, onderscheidend werkt en vertrouwen wekt. Eén die klopt. Van logo tot presentatie, van kleurgebruik tot communicatie.

plan een gesprek

Zo werken we aan jullie visuele identiteit

1

Eerste sessie

We starten met een interactieve sessie waarin we samen met jullie team de kern van het merk scherp krijgen. Denk aan identiteit, ambitie en doelgroep. Dit vormt de basis voor het ontwerp.

2

Ontwikkeling visuele identiteit

De strategische keuzes vertalen we naar een visuele identiteit die herkenbaar, onderscheidend en toekomstbestendig is.

3

Presentatie bij ons op locatie

Een moment om keuzes en richting tastbaar te maken. We laten zien hoe de identiteit werkt in de praktijk.

4

Implementatie

Van concept naar realiteit: de visuele identiteit wordt uitgerold zodat iedereen ermee kan werken en het merk consistent beleefd wordt.

Samen de kern scherpstellen in een interactieve sessie
Eerste sessie
Strategische keuzes vertalen naar een herkenbaar ontwerp.
Ontwikkeling visuele identiteit
Het concept presenteren en keuzes tastbaar maken.
Presentatie bij ons op locatie
De identiteit uitwerken en toepassen in alle middelen.
Implementatie
HN-AB

HN-AB: Het Nieuwe Arbeidsbureau

Verschillende achtergronden samenbrengen in één helder merkverhaal.

Een herkenbare stijl die de nieuwe koers ondersteunt en uitstraalt.

Plan een gesprek met Sander

Twijfel je of jullie visuele identiteit nog klopt met wie jullie zijn? Plan een vrijblijvend gesprek. Dan kijken we samen wat nodig is.

Vragen die we vaak krijgen over visuele identiteiten

Wat is het verschil tussen een reclamebureau en een strategisch ontwerpbureau?

INC is ooit gestart als een reclamebureau, Grundel Reclame. In 2010 besloten we het roer om te gooien, omdat traditionele reclame niet meer voldeed. We zagen dat bedrijven teveel loze beloften maakten, die niet waargemaakt konden worden. Wij willen het anders aanpakken: beloftes nakomen en een consistente merkidentiteit creëren voor organisatie, medewerkers en klanten.

Wat zijn jullie ervaringen met vergelijkbare projecten of klanten?

We werken voor verschillende type organisatie, van MKB'er tot corporate, van mobiliteit tot schoonmaak. We horen graag jouw specifieke uitdaging, er is altijd wel een project te vinden die raakvlakken heeft, we delen deze graag met je.

Hoe gaat het proces in zijn werk en wat is de tijdsduur?

Voor elk project bespreken we vooraf de aanpak en tijdsduur. We werken altijd samen met een werkgroep van de klant, waarvan we de samenstelling vooraf samen bepalen. Samen met dit team pakken we het vraagstuk aan. Een branding traject duurt doorgaans 3 maanden, maar vaak ontstaat er behoefte aan langere ondersteuning, zoals het eerste jaar na de lancering of als externe ontwerpafdeling op de lange termijn.

Hoe werkt jullie team van strategen en ontwerpers samen?

Ons team bestaat uit strategen en ontwerpers die samenwerken in de projecten. Strategen hebben een achtergrond in o.a. bedrijfskunde, commerciële economie en branding. Ontwerpers werden steeds vaker betrokken bij strategische vraagstukken vanwege de onvoorspelbare veranderingen in concurrentie, klantbehoeften en technologie. Ontwerpers zijn gewend aan onzekerheid en weten dit om te zetten in creatieve en innovatieve oplossingen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het project aansluit bij onze bedrijfsdoelen?

We vernieuwen altijd vanuit de kern. Dit betekent dat we goed kijken naar wat er al is, en welke visie of doelen daaraan ten grondslag liggen. We vormen in het proces altijd een werkgroep van collega's binnen jouw organisatie. Samen bepalen we welke collega's in deze werkgroep vertegenwoordigd zijn. Zo weten we zeker dat het proces en de uitkomst van het project aansluit bij de bedrijfdoelen, en deze zelfs kan gaan versterken.

Bekijk ook deze cases

alle cases
Onited

IT met een plus

bekijk deze case
HN-AB

Het Nieuwe Arbeidsbureau

bekijk deze case
ISTR

Menselijk maatwerk in een complexe markt: ISTR

bekijk deze case
WhatsApp