Merkgids Banket Partners
Dit is een merkgids gemaakt voor Banket Partners door INC. Deze merkgids is bedoeld om interne marketing/communicatie afdelingen of externe reclame/communicatiebureaus te helpen het merk Banket Partners visueel te kunnen sturen.

Gedachtegoed Banket Partners
Banket Partners maakt samen
Banket Partners ontzorgt, door het produceren en leveren van een kwalitatieve basis. Wij maken samen, met bakkers en foodservice. Wij denken en handelen hierbij nog steeds vanuit het perspectief van de banketbakker. Met eerlijkheid en oprechtheid als basis vinden wij dat het product nog steeds centraal moet staan, en dan pas het proces. Technologie staat voor ons in dienst om het ambacht voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken, maar altijd in die volgorde: kwaliteit banket voor iedereen bereikbaar!
Verduidelijken
We halen het beste van het beste uit boeken, seminars, podcasts en andere bronnen.
Vereenvoudigen
We vertalen en vereenvoudigen de bronnen naar ‘best practices’.
Toepassen
Praktische seminars, online tools, trainingen en 1-1 coaching die jou helpen de ‘best practices’ toe te passen die werken voor jouw uitdaging.

Identiteit Banket Partners
Waarom
Wij geloven dat kwalitatief banket het ingrediënt is voor een gedeeld geluksmoment.
Hoe
Door samen met onze partners en de laatste technologie de kwaliteit van de patissier voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar te maken.
Wat
Wij leveren een totaalaanbod kwalitatieve banketproducten.
Belofte
Banket Partners maakt samen
Ons logo
Jouw uitdaging centraal
Banket Partners maakt samen. Ons logo is dan ook opgebouwd rondom het woord 'partners'. De letter loopt door in een label dat de associatie met kwaliteit opwekt. Een beeldmerk voorzien van de bedrijfsnaam, maar dat ook op zichzelf kan staan en herkenbaar is.
De juiste schrijfwijze van onze naam in teksten is: Banket Partners
Download hier het Banket Partners logo


Kleurgebruik
Onze rode kleur
We gebruiken een donkerrode kleur. Deze komt overeen met Rijkhoff en wekt hierdoor de associatie met ambacht en kwaliteit.

Typografie
Onze lettertypen
Wij gebruiken het lettertype Roboto, een geometrisch schreefloos lettertype. Wij maken hierbij indien mogelijk zoveel mogelijk gebruik van onderkast. De typografie biedt in combinatie met het rode logo een krachtige en tevens minimalistische basis.
Download hier het lettertype Roboto

Visuele schaalbaarheid
Afhankelijk van de beschikbare ruimte en hoeveelheid tijd die er is om te communiceren, schalen we ons merk. Als er heel weinig ruimte is, bijvoorbeeld als bij een avatar (profielfoto), dan tonen we de meest compacte versie van ons logo. Hebben we meer ruimte en meer tijd om de boodschap van het merk te lezen, dan kiezen we voor de meest uitgebreide versie aan elementen, zoals hier onder te zien.

Fotografie
De producten worden zo realistisch en esthetisch mogelijk gefotografeerd. In de foto’s worden geen decoratieve elementen gebruikt, de kleuren zijn natuurlijk evenals de belichting. Om het product minder abstract en klinisch te maken wordt een lichtgrijze betonlook achtergrond gebruikt. Slechts 1 product per foto, met uitzondering van kleine producten (zoals koekjes), deze worden zo mogelijk gestapeld.
• natuurlijke schaduwwerking
• daglicht uitstraling
• lichtbron van rechts
• het product staat centraal
• geen decoratie
Fotografie door: Hans Albers



Voorbeelden
Onderstaand een aantal voorbeelden van implementatie, waarbij het merk op de verschillende wijzen wordt toegepast. Deze beelden zijn uitsluitend bedoeld ter inspiratie, niet voor publicatie.



Vragen
Voor vragen over de implementatie van de ter Stege huisstijl kunt u contact opnemen met INC.