De kracht van mens en materieel
Herpositionering in een competitieve markt
Kamphuis Sloopwerken en Asbestsanering heeft zich ontwikkeld tot een betrouwbare en veelzijdige partner in de bouwsector, met een specialisatie in totaalsloop, renovatiesloop en asbestsanering. Dit familiebedrijf, gevestigd in het hart van Twente, staat bekend om zijn no-nonsense mentaliteit, korte lijnen en het nakomen van afspraken. Kamphuis stond voor de uitdaging om haar merk te herpositioneren in een competitieve markt waar snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid cruciaal zijn. De zichtbaarheid en bekendheid van het merk vergroten, zowel regionaal als nationaal zonder de familiewaarden uit het oog te verliezen.
De kracht van mens en materieel
INC heeft Kamphuis geholpen met de herpositionering, waarbij de focus lag op het benadrukken van hun kernwaarden: betrouwbaarheid, snelheid, en veiligheid. Door middel van uitgebreide marktanalyses en klantinterviews hebben we inzicht gekregen in de perceptie van het merk en de behoeften van de doelgroep.
Kamphuis onderscheidt zich door 'de kracht van mens en materieel'. Deze merkbelofte werd de kern van alle communicatie-uitingen. Het benadrukt de expertise en de inzet van zowel personeel als hoogwaardige machines, wat resulteert in efficiënte en veilige sloop- en asbestsaneringsprojecten. De onderbouwing hiervan is duidelijk: een machine is pas van waarde wanneer deze bediend wordt door de juiste persoon met de juiste expertise.
Visuele identiteit
Het logo en kleurenpalet van Kamphuis zijn vernieuwd om de kernwaarden visueel te ondersteunen. De keuze voor de kleuren en het logo weerspiegelt de betrouwbaarheid en kracht van het bedrijf. Sinds de oprichting van Kamphuis is de oranje kleur met witte letters een kenmerkend onderdeel van de visuele identiteit. Om de herkenning en de nostalgische waarde van het merk te behouden, hebben we hierin gekozen voor een evolutie in plaats van een revolutie. De oranje kleur is versterkt, wat zorgt voor een krachtige maar vertrouwde uitstraling.
Het woordmerk van Kamphuis is opgebouwd uit een patroon zoals ook te vinden in afdrukken van schoenzolen en (rups)bandensporen. Dit symboliseert de samenwerking tussen mens en machine. Het beeldmerk, zichtbaar in de 'M' van het woordmerk Kamphuis, vertoont gelijkenis met de grote lepel van een bouwkraan.
Familiebedrijven zijn de motor van de economie
Familiebedrijven als Kamphuis vormen de motor van de Nederlandse economie. Volgens onderzoek van Universiteit Nyenrode, uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken, komt 49% van de werkgelegenheid bij bedrijven met tenminste één personeelslid voor rekening van familiebedrijven, die verantwoordelijk zijn voor 53% van het bruto nationaal product. Deze bedrijven kenmerken zich door een hoge mate van directe betrokkenheid en verantwoordelijkheid.
Teamfoto uit 2015
Erwin en Marcel Kamphuis, eigenaren van Kamphuis Sloopwerken en Asbestsanering
"Heel wat jaren geleden voor de eerste keer heel plezierig met INC samengewerkt, onlangs weer contact gehad en wederom was het gelijk het vertrouwde gevoel. Een mooi bedrijf met fijne en kundige mensen die begrijpen waar je naartoe wilt."
Een krachtige herpositionering en visuele identiteit
De samenwerking met INC heeft Kamphuis geholpen om zich sterker te positioneren in een concurrerende markt. Door een duidelijke merkbelofte en een consistente visuele identiteit te hanteren, heeft Kamphuis zijn imago als betrouwbare en efficiënte partner in sloopwerken en asbestsanering kunnen versterken. Met de juiste combinatie van mens en materieel, blijft Kamphuis toonaangevend in de sector, terwijl de kernwaarden van het familiebedrijf gewaarborgd blijven.
Waarmee kunnen we jullie helpen?
We horen graag wat jullie uitdaging is. Neem contact op via het contactformulier of bel ons op 053 303 3079.